Cherche infos sur les scenarios sonores programmables ...

Les MODs consistent à modifier un jeu existant lorsqu'il offre une interface de programmation ouverte. Par exemple : Half Life, Unreal, Quake.

Cherche infos sur les scenarios sonores programmables ...

Messagepar miosepayo » 08 Mar 2006, 00:54

Cherche infos sur les scenarios sonores programmables dans QUAKE III, IV, DOOM 3 , Battlefield2, call of duty etc .

Je suis à la recherche de toutes infos utiles sur la mise en place de son dans les envirronements 3D complex. Je travaille dans une société de pointe en rendu sonore 3D et j'aimerais mettre au point une demo 3D (orienté espace son et rendu son pour mettre en valeur notre technologie. Pour cela j'utilise Ogre comme moteur3D (très performant au passage) et je demande comment sont géré les déclenchement de son dans les jeux cités histoire que j'applique le principe dans Ogre.

Pourriez vous m'expliquer comment vous procéder au niveau sonore dans vos création et vos mods ? Y a t'il des outils ? est au programmeur d'une team de tt codé etc ....

Cette demo est prévue pour l'E3 en mai, des version seront téléchargeable.

amicalement,
Miosepayo
miosepayo
Hello World, I'm new !

Messagepar CodyX » 08 Mar 2006, 14:00

Tu as DirctSound si tu utilises DirectX sinon pour OpenGL c'est entre
la lib FMOD et OpenAL que ça se passe et perso j'utilise OpenAL.

Pour les "déclenchements" tu fais un bon vieux Sound Manager ... :00000023:
CodyX
Hello World, I'm new !

How To Convert MP4 To WMA With IWisoft Free Video Converter

Messagepar stictNins » 22 Nov 2017, 19:40

Wanna to Convert VLC to WMA with excessive output high quality? MP4 and WMA are two broadly used codecs on the subject of Web streaming. MP4, or MPEG half-14, is usually used to store video or audio streams. It permits streaming online and may handle prime quality audio and video information nicely. WMA , quick for Windows Media Audio, is an audio information compression technology developed by Microsoft. This format positive factors its status for top compression price and good sound high quality with a small file dimension.
MP4 (MPEG-4 Part 14) is a container file format that is capable of storing video, audio, photos and subtitles in a single file. The file format is standard for streaming the content material over the online, owing to its data compression algorithm that provides small file measurement with good high quality, MP4 may be termed a common format as it is suitable with almost all video and moveable players.
As well as, you can edit the files as nicely. For instance, you possibly can merge some recordsdata into one; you'll be able to cut and save one or a number of half(s) of the unique files; and you may delete the part you dislike. What's more, Video Converter Studio can be used as multi-format video and audio participant.
Add video recordsdata: You possibly can add batch and different video information like AVI, MP4, WMV, 3GP, MPG, RM, and so forth. or audio recordsdata to MP4 to WMA converter by clicking Add Video button. Or you possibly can direct drag your movies and drop them to the MP4 to WMA converter.
In case you are searching for a video modifying tool that may allow you to to perform primary video modifying capabilities, Wondershare Video Converter Ultimate .mp4 to .wma is a superb choice for you. Furthermore, if you want to obtain videos from the video sharing sites, you can get the work accomplished straight with the assistance of Wondershare Video Converter Ultimate.
stictNins
Hello World, I'm new !

Retourner vers MODs (modifications de jeux)